12 Mayıs 2021 Çarşamba

Dört Yapraklı Yoncayı Ezmek!

Diyarbekir Büyükşehir Belediye'miz tarafından Bağlar İlçemiz sınırlarında bulunan Havalimanı Kavşağında yapılan çevre düzenlemesini ilk günden itibaren ben de takip etmekteyim.


Son günlerde de özellikle sosyal medyada bu projenin salt bir 'bebek heykeli" üzerinden tartışıldığını görüyorum.  Tartışmaların hak ve hukuktan azade olması hasebiyle de adil şahitliğim gereği düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.


Öncelikle şunu ifade edeyim ki oradaki çalışma sahası 170.000 (yazıyla yüzyetmişbin) metrakereyi ihtiva etmektedir.


Ve bu 170 dönümlük alanın tamamında -BETON yığınları değil-  27 farklı türden 3500 çeşit ağaçlandırıma başta olmak üzere çim- çalı ekimi ve su depoları olacaktır.


Hepimizin malumu olduğu üzere havalimanı ve benzeri yerlere yakın alanlar genelde bazı kişi/kişiler tarafından hemen rant sahasına dönüştürülür. Hele ki bu gibi yolcu alanlarının ULUSLARARASI bir boyutu da varsa orada ivedilikle meskun ticari faaliyetlere teşne yerlere peşkeş çekilir.


Sn. Vali'miz Münir Karaloğlu ise bunların yerine, güzel şehrimize hem oksijen deposu olması, hem de kadim şehrimizi anlatan objelerle oradan geçecek yolculara bir seyirlik kazandırması için "dört yapraklı yonca" kavşağı projesini gerçekleştirmiştir. Doğrusu her şeyden önce de sadece bu yönüyle dahi büyük bir teşekkürü şahsım adına hak etmiştir.


Bu nedenle bu devasa çalışmayı ve asıl mantaliteyi es geçerek olayı tek bir fotoğraf üzerinden değerlendirmek hakkaniyet ile bağdaşmamaktadır.


"Karpuz içindeki bebek" figürünün sanatsal yönünün tarafı elbette her sanat çalışmasında olduğu gibi tartışmaya açıktır. Böyle bir tartışma ve eleştiri de herkesin hakkıdır.


Lakin, bahsekonu metaforun neye ve kimlere benzediğini dâhi ima etmek açıkçası faşizan bir yaklaşımdır. Dahası, 170.000 dönüme harcanan parayı mihrapta mahali olmayacak bir objeye sanki harcanmış gibi bir algı oluşturmak adaletten uzak bir tutumdur. Bugüne kadar Belediyeler eliyle terör örgütlerine aktarılan paranın halkın menfaatine kullanılmasına razı olmamaktır!


Son tahlilde;


Güzel bakanın güzel göreceği saha çalışmaları her haliyle art niyetli oldukları belli olan kişi ve grupların insafına terk edillmemelidir.


Beton yığınlarının her tarafımızı sardığı bir dünyada, bu ve benzeri ağaçlandırma ve materyaller ile tarihsel bilinç kazandırma çalışmalarını bir iki rötüşle düzeltilebilecek bir heykel üzerinden bütünüyle yok etmek yerine, destek vermek ve daha da güzelleştirmek gerekiyor.


170 dönümlük bir alanın güzelliği ve burada verilen emek, birilerinin rant kapısına engel olmasına ve bazılarının da bakış açısının yamukluğuna kurban verilmemelidir.


Güzelliği, sanatı ve estetiği samimi ve doğru eleştiriler ile büyütmek duasıyla.


Not: Fotoğraflarda Gördüğünüz Dört Yapraklı Yonca Kavşağı Projesinin Bittiğinde Alacağı Son Hâli.


2 yorum:

  1. Malesef öyle halkimiz bu güzelliği cok görüyor sanırım. Daha önceki beledye calismasinda Elazığ cadesi üzerinde cik güzel bir havan topu icinde akan cicekler yapılmıştı cok yakışmıştı cadeye! Ama Belediye rl değiştirince yerinde hemen kaldırıldı kendi halkina güzelliği çok görenler hep kaybeder.

    YanıtlaSil
  2. Böyle bir güzelliğe karşı çıkmanın anlamıyiktur yazık insanımıza yapılan hizmetleri kısıtlamaya kimsenin hakkı yok

    YanıtlaSil